Spiritul moșilor – despre scârba între oameni

25 11 2013

Dragii moșului, nu vă mai ștupiți unu’ pe celălalt, că nu așa v-am învățat eu pe voi, fiți blânzi, răbdători și buni unii cu ceilalți șî fiți harnici dragii mei, că de hărnicia mâinilor și a minții nu va trebui să vă fie niciodată rușine.

Frații mei, stați pe umerii unor giganți, n-aveti de ce să vă rușina fața de alții, ș-apoi dacă oarecine grăie strâmbe, pe sine să ștupe, că ponegritul nu arată decât propria neputință, propria durere aruncată asupra altcuiva, iar judecarea unui astfel de om nu arată decât asemănarea ta cu acesta… Dară, în schimb, voi dragii mei rumâni, stați drepți în chept și fruntea sus, lasați cânii să latre cât voi traceți în drumul vost, spre steaua a cărui răsărit e nevăzut… pentru cei ce nu-și rădică fruncea.

Dară priviți prin ochii de giganți și veți deveni giganți, că de pă umerii voști s-or rădică oamenii ce azi încă sug la sânul mamei… cei mici de la voi trebuie să afle cei Omenia, la voi s-or uită strănepoții voști și vor vedea după felul în care i-ati învațat să privescă în viață … S-or uita generațiile ce vin la voi, ca la o stea, a cărei strălucire stă călăuză pentru cei rătăciți? Fi-vo-ți voi aștri aprinși, ori chetroaie stinse de care nime nu vrea să grăiască… D-apoi făceți bine șî hrăniți copii cu povestea omeniei, dați-vă peste cap de trei ori și schimbați-vă-n eroul din povestea de care copii vor spune: vreau să fiu ca el…

Ș-apoi dacă vi hia de lumina mea și vreți să trec pe la voi… munciți de așa măsură încât să-mi fie imposibil a trece ocol, pe lângă voi, iubiți-vă unul pe celălălt, să-mi fie drag să mă regăsesc în mijlocu’ vost…

Lupul Șchiop


Actions

Information

Leave a Reply

