Clasa pregătitoare… sau cum se freacă menta

28 01 2012

Bună prieteni…

Poate ați aflat ce anume mergea râu în învățământul românesc… Clasa întâi! Aia era. Acum că ministrul educației s-a ocupat de treaba asta toate or să meargă pe roze…
Pentru cine nu știe despre ce vorbesc am să fac o scurtă descriere a situației dupa cum o văd eu:
Ca să-și justifice salariul, domnul ministru Funeriu, și-a zis “Cum aș face eu, să ma laud că am lucrat dar fără să fac nimic” si păsărica i-o pleznit, din cer, o idee… “Ce-ar fi dacă aș scimba numele clasei întâi în clasă pregătitoare, programa să fie aceeași, doar note să nu primească copii, că e prea traumatizant sa înveți pe note ”Cam astea trebuie să fi fost gândurile respectatului ministru pentru că alte beneficii nu se văd la orizont.
Din câte am băgat eu de seamă ministrul pare să fie îngrijorat din cauza “bruștei” schimbari de la grădiniță la clasa întâi… iar ce dumnealui vrea să repare  situația distrugând toate acele momente emoționante pe care un copil le are în prima zi de clasa I. Pentru orice copil e special să fii la școlă, ești “mare”, nu mai ești pici, dar domnul care vroia să nu se zică despre el că freacă menta o fi suferind de-o “traumă” din copilărie și vrea să distrugă și altora momentele speciale. De ce să se simtă copii speciali dacă merg la școală pentru prima oară… că nu-s decât… niște…
Domnu’ ministru Frâneriu, încă nu s-a auzit de copil care să fie atât de traumatizat încât să trebuiască schimbat întregul sistem de predare, dacă poți să îi zici schimbare, mie mi se pare a fi aceași Mărie, altă pălarie, doar mai proastă, că acum nu mai e nevoie să învețe, e suficient doar să fie prezenți.
Cu ce ajută așa ceva pe copii, nu pot să-mi dau seama și nu văd unde o fost problema cu clasa întâi de trebuia schimbat și dacă e atât de bună metoda asta, “fără note”, de ce n-o implementezi pănă la clasa a doisprezecea? O altă întrebare majoră e cu ce-i ajută pe părinți? Cum vor afla părinții care au o slujbă, unde trebuie să muncească “pe bune”, cum o duc copii la școală? Noi părinții am vrea să mergem în fiecare zi să vedem cum o duc dar… cine mai muncește?

Asta se întâmplă când politicienii fac reguli acolo unde educatorii/învățătorii/profesorii ar trebui să le facă. Plus care prost schimbă ceva ce merge bine, după informațiile mele în clasa întâi sunt cei mai mulți de “10 pe linie”, copii nu se bat ori se ocupă cu prostii asemănătoare celor de liceu pentru că trebuie să învețe pentru note bune să se laude la părinți… să-i vezi ce-or găsi ei ceva să le țină mintea ocupată pe timpul cât sunt “prezenți”, că doar n-o să-nvețe din moment ce nu se mai cere și nici n-ai modalități de a demonstra că ai învățat la școală, că n-ai facut decât prezența.

Mda poate ar fi bine să le spunem copiilor că acum școala e ca-n America, “super-cool”, nu trebuie să învețe!

Învațau copii prost? Să vezi dacă or mai vrea să învețe de-amu încolo. “Care-i problema, n-ajunge să fiu prezent?” Probabil dumnealui ministrul, și-a luat diploma tot pe prezență, că mai avem și facultăți d-astea… “pregătitoare”,  după tâmpeniile pe care le debitează eu așa zic că e… ce păcat că n-o face pe banii lui… că i-ar trece lui prostia, ori bogăția🙂.

Și ca să nu ziceți că sunt Ghiță Contra, am să-mi aduc contribuția după ce cred eu că ar trebui să se găndească un ministru:
-de schimbat modalitătile de notare… dacă primzi un copil că nu știe o lecție, clar 4, dar dacă ulterior învață respectiva lecție de ce să nu-i schimbi nota și-n loc de un 4 și 10 să fie doar 10, că împărțit la doi cele două note fac 7… iar elevul ȘTIE lecțiile de zece. Rostul profesorului nu e să te pedepsească pentru neștiutul unei lecții (iar dacă ți-ai corectat neștiința și nota respectivă trebuie corectată), testele trebuie să fie pentru el o statistică a chestiilor pe care nu le-a predat suficient de bine și luând în considerare aceste notări să-și perfecționeze metoda de predare. Ce-i mai înțelepți profesori făceau asta, puneau nota/calificativ cu creionul și aveai o șansă să ți-o schimbi ulterior, dar de ce să nu fie asta o regulă pe care să trebuiască s-o respecte și profesorii “mai a dracu”, scopul profesorului e să-l facă pe elev să știe lecția nu să-l pedepsească într-un mod ireversibil, că un 4(poate fi și o zi proastă) îți ia șansa de a fi “10 pe linie”, și de ce ai mai învăța dacă nu ești notat cu cât meriți?
-o altă treabă c-are ar trebui să preocupe un lider( în Învățământ) ar fi problema următoare, până la trei copii sunt ascultați la o lecție(pentru notă) dar cum rămâne cu ceilalți? Ei nu contează dacă au învățat sau nu? Că nici nu poți da “testare” după fiecare lecție. Există un asemenea sistem(alți au muncit, nu s-au făcut), or fi mai multe dar de unul pe care eu îl știu e numit Khan Academy youtube link 1youtube link 2(e în engleză), metoda folosită e una în care fiecare elev e testat și ajutat de programul respectivei “academii” la fiecare lecție. Adevărat acest sistem e foarte potrivit până în clasa 8 cel mult, dar e mult mai bun decăt ce avem acum. Din clasa 9 intervin și factori de personalitate, nevoiea de a fi unic, independent și de ați forma o personalitate, rebeliunea când adolescenții pun la îndoială “autoritatea”. Doar pentru că profa spune nue suficient, iar metodele de învățare trebuie să se bazeze pe experimentare proprie… și să nu-mi zici că nu-s destule programe de simulare pe calculator atunci cănd nu-ți permiți aparatura “pe bune”. Avem o grămadă de facultăți cu profil informatic care nu produc nimic, NIMIC!

Uite d-astea ar trebui să-l preocupe pe un ministru. Îmbunătățirea întregului sistem(nu doar clasa întâi) și asta cu ajutorul profesorilor care lucră cu copii, și o grămadă de programatori care după ce ies din facultate nu fac nimica… Astea sunt măsuri globale, cam la așa ceva ar trebui să se gândească un ministru, la toți copii că toți sunt ai noștri, asta e treaba unui lider, nu să pretinzi că lucrii și să distrugi tot ce atingi.

În problema aceasta avem de spus un cuvânt și noi, pentru că noi românii putem mai mult… pănă și un copil de clasa-ntâi, pardon clasă pregătitoare, poate născoci o idee mai bună… După cum văd eu problema noi trebuie să ne implicăm mai mult și să nu ne așteptăm ca un singur om să fie în stare să mute munții pentru noi… fiecare dintre noi trebuie să contreibuie cu părticica lui. Românii și orice altă nație pot face minuni când se pun la lucru și nu așteaptă(în fața tv) să vină cineva un  mântuitor, un investitor, ori oricine altcineva să le rezolve problemele. Treaba asta e a noastra și n-o să fie bine făcută până nu punem toți mâna să facem ceva mai bun! Pentru probleme românești e nevoie de soluții românești, de la oameni care trăiesc în România, nu importuri de soluții americane, germane, japoneze… că noi n-avem probleme americane, germane… ci românești.

Dragi prieteni, am ajuns la capătul acestui articol, lasa-ți părerile voastre, idei și mai târziu s-ar putea să le regăsiți într-o revizie a acestui articol. Numai bine.


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: